Otelcilikte CRM Yazılımı Devri

Verileriniz ile “Kurumsal Hafızanızı” Oluşturun….

Konaklama sektörü için PMS yazılımı artık bir eski dünya teknolojisi olarak kalmış ve tesisler CRM yazılımı ile yönetilir hale gelmiş durumda. CRM yazılımlarında en önemli ayrıntı; otelinizde bulunan her departmandan alınan misafir verisi ile kurumsal bir bilgi hafızası oluşturabilmek ve sonucunda da oluşturduğunuz bu veriyi operasyonun her anında kullanabilmek, hatta gelire dönüştürebilmektir.

Misafir verilerini sisteme kaydederken evrene mesaj yollamayın… 🙂

Bugün hemen hemen herkesin yaşadığı sorunsal; girdiğimiz veriyi geri alamıyoruz ”verimizi yönetemiyoruz” başlığıdır. Evinizde bir kez ağırladığınız misafirinizin tercihlerini hafızanıza kazır ve bir daha geldiğinde onun tercihleri ile ağırlarsınız. Bunu otelinizde ağırladığınız her bir misafirleriniz için de yapabilmek ne büyük konfor olurdu değil mi?

Bugün verinin peşinde olan, misafirine bir daha ki gelişinde onun tercihlerine özel bir hizmet vermek isteyen her tesiste bir CRM yazılımı mevcut, peki kullandığınız yazılımın tesisinize uygun CRM yazılımı olup olmadığını hiç düşündünüz mü? Gelin birlikte bir checklist ile kullandığınız CRM çözümünün size uygunluğunu test edelim…

CRM ile ilgili görsel sonucu

-Tüm departmanlardan toplanan verilerin ortak bir havuzda toplanmasını istiyorsanız,

-Misafirlerinizin rezervasyonları sonrası sistem üzerinden otomatik olarak confirmation letter göndermek istiyorsanız,

-Yine misafirinize rezervasyonu sonrası pre-arrival letter göndermek istiyorsanız,

-Misafiriniz daha otelinize gelmeden gönderilen mail ile tüm taleplerini alabileceğiniz bir e-concierge maili göndermek istiyorsanız,

-Misafir girişi öncesi pre-check-in uygulaması çalıştırmak ve onu geldiğinde check-in işlemleri ile yormak istemiyorsanız,

-Sürekli gelen misafirlerinizin tercihlerini program üzerinde görmek, onlar gelmeden bu bilgilere ulaşabilmek, raporlayabilmek ve operasyonu buna uygun düzenleyebilmek düşüncelerine sahipseniz,

-Misafir istekleri ve otel içi teknik arızaların takibi için operasyon yönetim yazılımı kullanmak, buradan edindiğiniz verileri de CRM yazılımı ile aynı çatı altında yönetebilmek istiyorsanız,

-Her türlü misafir yorum ve şikayetlerini CRM’e kaydetmek, bu verileri de misafirin profil kartında “tek bir yerde” görebilmek istiyorsanız,

-Konaklaması devam eden misafirler için otel içi anket / spot anket uygulaması yapmak istiyorsanız,

-Otelinizde sadece toplantı düzenlemiş ya da katılımcı olarak yer almış misafirlere kısa ve orta vadede geri dönüş yapıp , otelinize “repeat guest” olarak kazandırmak istiyorsanız,

-Toplanan veriyi denetleyebilmek & raporlayabilmek & kullanabilmek istiyorsanız,

-Veri güvenliğini sağlamak istiyorsanız,

-Misafirleriniz otelinizde ayrıldıktan sonra otomatik ve kişiye özel thank you letter gönderimleri yapmak istiyorsanız,

-Misafirinizi segmente edebilmek ve gerçekten kazandıran misafirinizi, kaybettiğiniz misafirinizi, size bağlı misafirinizi ayırt edebilmek ve buna göre hizmet sunmak istiyorsanız,

-Onları doğum günü, evlilik yıldönümleri gibi özel günlerinde “veri kazaları” oluşmadan kutlayabilmek istiyorsanız,

-Verilerin kişiye değil sisteme bağlı olmasını istiyorsanız,

-Verilerinizin sizi değil, sizin verinizi yönettiğiniz bir yapı hayal ediyorsanız,

-Sisteme kaydettiğiniz tüm bu verileri GELİR‘ e dönüştürmek istiyorsanız…

ve yukarıda saydığımız bu maddelerin en az 5’ine  EVET yanıtı vermiş ama şu an bu yapıyı kendi otelinizde sağlıklı bir şekilde uygulayamıyorsanız, üzgünüm ama kullandığınız CRM yazılımınız otelinize uygun bir CRM yazılımı olmamakla birlikte her geçen gün size gelir de kaybettiren bir yazılım çözümüdür.

Doğru bir CRM yazılımı ile tüm departmanlarınızdan elde ettiğiniz  eş zamanlı misafir verisi ile misafirlerinizi daha iyi tanıyabilir, operasyonunuzu kusursuz yönetebilirsiniz. Bu sayede misafirlerinizin ayak izlerini takip edebilir ve bütünleşik bu yapı içerisinde maliyetlerinizi en aza indirebilir ve datanızdan gelir elde edebilirsiniz.

Comments are closed.