HolidayCheck Otel Değerlendirme

Alman Bakışı; HolidayCheck Otel Değerlendirme Standartları

Otel işletmeleri için standartlaşmış ve yeryüzünün tamamında kapsamı, HolidayCheck gibi portallar tarafından belirlenen kalite standartları dizisi mevcuttur. Bunlar arasında en çok dikkate alınan ve otoriteler tarafından kabul edilen standartlar, kullanıcıların otel değerlendirmelerini yapabildikleri ve diğer kullanıcı yorumlarını görebildikleri dijital portallardan olan HolidayCheck standartlarıdır. Dünyanın en büyük otel değerlendirme portalılarından biri olarak bilinen HolidayCheck, Almanya merkezli TÜV yani Teknik Denetim Kurulu tarafından yetkilendirilmiş turizm sektöründe sertifikalandırma yapan tek değerlendirme platformudur.

Durum böyle olunca, HolidayCheck otel değerlendirme platformu tarafından belirlenen kalite standartları ve otel değerlendirmeleri turizm endüstrisi genelinde son derece önemli bir hal almaktadır. Turizm sektörü genelinde %98‘lik bir oranla kullanıcıların en çok güvendikleri otel değerlendirme platformu HolidayCheck, her yıl dünyanın dört bir yanından otellerin değerlendirilmeye tutularak kullanıcılar tarafından puanlanmaları üzerine kurgulanış “Dünyanın en iyi 99 oteli” konumlandırdıkları bir yarışma da düzenler. Düzenlenen bu yarışmada kullanıcılar tarafından yüksek kalite skoru ve olumlu yorumlar verilen 99 otel, HolidayCheck tarafından ödüllendirilir. Bu yarışma kapsamında listeye girebilmeyi başaran turizm işletmeleri ciddi prestij kazanırlar ve inanılmaz bir misafir güveni yaratırlar. Düzenlenen bu yarışmada her sene Türkiye’den de oteller ödül almaktadır.

HolidayCheck 2019 Award

Gelelim HolidayCheck kalite standartlarının hangi kriterlere göre belirlendiğine. HolidayCheck, otelleri değerlendirmeye tutarken birçok kriteri ya da değişkeni göz önünde bulundurmakla birlikte kullanıcı yorumlarına da son derece önem verir. Bu doğrultuda turizm ve otelcilik işletmelerinin kullanıcılarından HolidayCheck üzerinden olumlu geri dönüşler ve yüksek puanlar almaları son derece önemlidir. Yüksek puanlı yorumların yanı sıra etik kurallar, popülarite, otel profil sayfası, yorumlar % olarak olumlu oranı gibi etkenler de platformun değerlendirme sürecinde odaklandığı kalite standartları arasında yer almaktadır. Bu standartları madde olarak özetlemek gerekirse;

Otelin HolidayCheck sitesi üzerinde en az 50 yorum almış olması,

Otelin önerilme (Recommended) oranında en az %90’ı tutturması,

Otelin genel değerlendirme puanında 6.0 üzerinde en az 5.0 alması,

Otelin HolidayCheck kurallarının ihlal edilmemiş olması.

Bu kalite standartlarını daha detaylı incelemek gerekirse maddeleri sırasıyla şöyle açıklayabiliriz:

Misafir Yorumları

HolidayCheck platformu ve site kullanıcılarının değerlendirme süreçlerinde üzerinde durdukları en önemli etken misafir yorumları. Portal herhangi bir otel hakkında değerlendirme yaparken, öncelikli olarak otelden hizmet, deneyim satın almış ve konaklama yapmış olan misafirlerin yaptığı yorumları incelemeye öncelik verir. Fakat çok yorum olması ve yapılan yorumların hepsinin olumlu olması da otelin gerçekten nitelikli bir otel olduğu anlamına gelmez. Bu doğrultuda yapılan yorumların niteliği ya da içeriği de değerlendirme sürecinde büyük önem arz eder. Örnek vermek gerekirse, kullanıcının gerçek duygu ve düşüncelerini yansıtmayan “güzeldi, sevdim, iyi iş” gibi basit yorumlar yerin daha kapsamlı yorumlar avantajlı olacaktır.

Misafir yorumları

Misafirlerden avantajlı yorumlar toplayabilmek isteyen otellerin de misafirlerini gerçekten memnun etmeleri, misafirlerine kaliteli bir deneyim yaşatmaları gerekmektedir. Otel misafirleri ancak yaşadıkları deneyimden gerçekten memnun kaldıkları taktirde HolidayCheck üzerinden duygu ve düşüncelerini paylaşırlar. Bu duygu ve düşüncelerin, internet üzerinden oteliniz hakkında araştırma yapan Alman misafirler için çok önemli olduğunu bir kez daha hatırlatmakta fayda var.

Otellerin Beğeni Oranları

HolidayCheck sisteminin otelleri ve turizm işletmelerini değerlendirmede kullandığı bir diğer önemli kalite standardı da otellerin beğeni oranları ve misafir skorlarıdır. Platform üzerinden her bir otelin sayfasında kullanıcılar tarafından verilen beğenilerin toplam oranını yıldızlar üzerinden gösteren bir bölüm vardır. Toplamda 6 adet yıldızın bulunduğu bu bölümde maksimum 6 yıldıza kadar kullanıcılar tarafından beğenilerin ortalaması yer alır. Genel olarak beğeni oranları 5’in üzerinde olan oteller kaliteli otel statüsünde değerlendirilirken oranlar düştükçe otele olan güven azalabilmektedir.

Otellerin HolidayCheck sayfası üzerinde beğenilerini yükseltebilmek adına misafir memnuniyetini öne çıkarmaları gerekmektedir. Misafirleriyle daha samimi ve daha sıcak kanlı ilişkiler kuran otellerin beğeni oranları da genel olarak yüksek olur. Bununla birlikte otellerin HolidayCheck portalı üzerinden misafirlerinin yorum ve beğeni yapmalarını isteyen oteller, otel yazılımı ve benzeri yenilikçi teknolojilerden de faydalanabilirler.

Kullanıcılar Tarafından Paylaşılan Görseller

HolidayCheck otel değerlendirme sürecinde bir diğer önemli değerlendirme kriteri de kullanıcılar tarafından paylaşılan görsel ve videolardır. Portal üzerinde otelin sayfasına paylaştıkları fotoğraflar, diğer kullanıcılara da açık olduğundan sayfa üzerinde daha interaktif bir ortamın oluştuğu söylenebilir. Kullanıcılar paylaştıkları fotoğraflarla, otelin tanıtımına katkı sağladıkları gibi diğer kullanıcıların da etkileşim kurmalarını kolaylaştırırlar. Aynı şekilde HolidayCheck sayfası üzerinde görsel yoğunluğu fazla olan sayfaların daha fazla kullanıcı çektiği de göz önünde bulundurulduğunda platformun oteli daha olumlu değerlendirmesinin kolaylaşacağı da söylenebilir.

Kullancılar tarafından paylaşılan görseller

Otel Bilgilerinin Yeterli Düzeyde ve Açıklayıcı Olması

HolidayCheck portalında her bir otel sayfasının detaylı profilini ve bilgilerini içeren bir sayfası vardır. Bu sayfa otel tarafından geliştirilebildiği gibi platform kullanıcıları çeşitli görsellerle, yorum ve puanlamalarla da otel sayfalarına katkıda bulunabilirler. Fakat HolidayCheck sayfası üzerinde otel sayfalarının bilgilendirici ve yönlendirici olabilmesi adına otellerin bir takım düzenlemeler yapmaları gerekmektedir. Platform üzerinde kendi sayfalarını oluşturan oteller öncelikli olarak adress bilgilerini, hizmet standartlarını, açılış kapanış saatlerini ve ek hizmetlini detaylı bir şekilde belirtiler.

Platform üzerinde belirtilen bilgileri, site içerisinde özellikle otelinizin bulunduğu lokasyonda arama yapan birinin size ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Aynı şekilde mail bilgileri, adres detayları ya da telefon numarası gibi iletişim bilgilerinin bulunması da bu kişinin sizinle iletişim kurmasını da kolaylaştıracaktır. Tüm bu detaylar eklendiği taktirde daha sağlıklı misafir etkileşimi kurmakla birlikte HolidayCheck algoritmasının sayfanızı tanımasını da kolaylaştıracaksınızdır.

Spor, Gastronomi, Konum, Oda Kalitesi ve Hizmet Alanlarında Nitelikli Olması

Beşinci ve belki de en önemli etken otellerin farklı alanlarda nitelikli yapıya sahip olmasıdır. HolidayCheck algoritmaları genel olarak 6 metriğe göre değerlendirir. Spor, gastronomi ve mutfak ürünleri, oda kalitesi, hizmet anlayışı ve konum olarak sınıflandırılan bu metriklerden her biri büyük öneme sahiptir. Kullanıcıların yorumlamaları ve oylamaları ile beslenen bu metriklerin her birinde kendini geliştiren oteller, kalite standartlarını daha yüksek ölçüde yerine getirdiğinden daha fazla kullanıcıya da ulaşabilir. 

Spor kriteri göz önünde bulundurulduğunda; yüzme havuzu, spor salonu ya da koşu pisti olan salonların bu kriter üzerinden daha fazla puan aldığı söylenebilir. Konum ise daha çok otelin ulaşım olanakları, mevcut coğrafi yapısı ve bulunduğu alanın özellikleri ile alakalıdır. Konum konusunda tam puan alan oteller genellikle ulaşımı kolay oteller olduğundan kullanıcılar bu etkeni göz önünde bulundurarak hareket ederler. Oda kalitesi ise odaların ferah, temiz ve donanımlı olmasıyla ilgilidir. Odaları temiz olmayan oteller, HolidayCheck üzerinden kullanıcıların olumsuz eleştirilerine maruz kalacağından hızlı bir şekilde popülerlik kaybederler. Aynı şekilde hizmet kalitesi de kullanıcıların yorum yapma davranışlarını etkiler.

Özet

Özet geçmek gerekirse HolidayCheck üzerinden kullanıcıların sayfanıza nitelikli yorumlar yapması, işletmenizi beğenmesi ve otelinize dair fotoğraflar paylaşması; kalite standartlarını belirleyen en önemli etkenlerdir. Bu doğrultuda misafirlerinizin platformu kullanarak sayfanıza yorum yapmasını kolaylaştıracak HGR – Misafir Yorum Toplama gibi  otel yazılımları, misafirlerinizi işletmeniz hakkındaki olumlu yorumlarını dile getirmelerini sağlayan çözümlerdir. HGR teknolojisinin kullanımı hem daha fazla misafire ulaşmak hem de HolidayCheck kalite standartlarını yerine getirebilmek açısından büyük fayda sağladığını söylemek doğru olacaktır.

Comments are closed.