Alman Otelcilerinin Facility Management İlgisi

Bu sene gerçekleşen HOGA Nürnberg ve ITB Berlin fuarları bizim için çok daha farklı bir anlam taşıyordu. Bir süredir üzerine yoğun çalıştığımız ve ana odağında Kat Hizmetleri departmanı olan Otello Facility Management ürünümüzün tanıtımlarını bu fuarlar kapsamında yaptık. Her ne kadar öncesinde Almanya’da 30 kadar irili ufaklı otelde kullanılmaya başlansa da, fuar kapsamında hem otelciler hem de turizm teknolojileri kapsamında yayın yapan dergilerden aldığımız yoğun ilgi bizleri çok mutlu etti.

Kat hizmetleri departmanı, günlük faaliyetlerinde kapsamlı teknolojiyi en son benimseyen otel departmanlarının başında geliyor. Hala otel odalarını temizleyen robotlara sahip olmaktan oldukça uzak da olsak, kullanılan uygulamalar ve operasyonlarının dijitalleşmesi konusunda Housekeeping alanında da yükselen bir trend olduğunu görüyoruz. Teknoloji firmaları bu kapsamdaki ARGE faaliyetlerini genişletirken artık oteller tarafından da bu tip uygulamalara talepler artıyor.

Kat Hizmetleri bir oteldeki kalabalık departmanlardan biridir. Burada otomatik olarak verimli olmak, karlılık üzerinde daha iyi kontrol sahibi olacağınız anlamına gelir. Otello’nun Dijital Platformu, Teknik Servis, Ön Büro, Kat Hizmetleri vb. arasında direk iletişimi sağlayarak servis verimini etkin bir şekilde iyileştirip evrak işlerini tamamen ortadan kaldırıyor. Takımınızın faaliyetleri ile ilgili tüm verileri gerçek zamanlı olarak kolayca saklayabiliyor ve dilediğinizde kontrol edebiliyorsunuz. Bir odayı temizlerken harcanan personel bazlı zamanı yakından takip edebilir, buna göre zamanlamaları ayarlayabilirsiniz.

Kullandığınız otel yazılımı her ne olursa olsun kolayca entegrasyon sağlanıyor, böylece otel içi operasyonlarını iyileştirmek veya maliyetlerinizi düşürmek için anahtar olacak heyecan verici istatistiklere sahip olabiliyorsunuz. Çift yönlü otel yazılımı entegrasyonu ile kirli odalarınızla ilgili temizlik operasyonunun başlangıç ​​ve bitiş zamanları anında Otello platformuna yansıtılmaktadır. Bu kapsamda otomatik ve entegre bir sistem en başta Ön büro departmanının iş yükünü azaltırken misafirlerin bekleme süresini kısaltması açısından düşünüldüğünde de direk misafir memnuniyeti ile ilintilidir. Bu kapsamda otomatik ve entegre bir sistem en başta Ön büro departmanının iş yükünü azaltırken misafirlerin bekleme süresini kısaltması açısından düşünüldüğünde de direk misafir memnuniyeti ile ilintilidir.

Orta Avrupa pazarında yayın yapan Gastronomie Report dergisinin konuyla ilgili haber içeriğini aşağıda bulabilirsiniz:

Room service goes digital


Gastronomie Report dergisinin konuyla ilgili haberi

The service app “Otello Hospitality ERP” wants to put an end to this anachronism. With the app, the maid or the housekeeping team and the front desk in real time networked with each other.

This will finally give the reception a realistic overview of which rooms have already been made.

These rooms are then immediately available and can be “sold” faster. And communication works both ways. “Please next prepare a family room (or, for example, two single rooms) for waiting guests”, such messages arrive directly at the cleaning staff.

“With this app, they increase productivity and increase the satisfaction of the guests,” says HOTECH. The system facilitates personnel deployment planning and payroll. Further information: www.hotech.systems