Otellerde Veri Bilimi

Otellerde Veri Bilimi Kullanmanın Faydaları

Otellerde veri bilimi, işletmecilerin ve çalışanların gelecekteki işlerini belirlemeye yönelik tahminlerde bulanacak algoritmalar oluşturmak için kullanılır. Oteller veri kullanımı ile misafirlerine karşı daha bütünsel bir bakış açısına sahip olabilirler.

Veri Bilimi Oda Fiyatlarına Nasıl Katkı Sağlar?

Otellerde gelir yöneticileri (Revenue Manager’lar) yakın zamana kadar oda fiyatlarını; geçmiş dönem performanslarına, piyasa koşullarına, misafir talebine ve rakip fiyatlar gibi birçok değişkene bakarak dengelemeye çalışıyorlardı ve oda fiyatlarını kendi başlarına belirlemek zorundaydılar. Teknoloji geliştikçe otelciler tüm bu faktörleri göz önünde bulundurmak, tahminler yapmak ve fiyatlandırma önelerini oluşturmak için veri bilimine yönelmeye başladı.

Gelir yöneticileri veri kullanımını, depo edilen verileri derin analizler yapmak ve uzun dönemli stratejik hedef belirlemede kullanıyorlar. Bu derin analizlerin içinde oda fiyatları da yer alıyor. Özellikle son zamanlarda veri kullanımı ağırlıklı olarak oda satışları düzeyinde kullanılıyor.
Oteller algoritmalarında daha fazla veri kullanarak doğru tarih için, doğru otelde, doğru fiyatı, doğru konuk türüne göre verebilir.
Fiyatlandırma yapıları dinamiktir ve çok fazla parametre içeren bir yapıya sahiptir. Otellerde veri bilimi fiyatlama belirleme sırasında bir dizi unsuru dikkate alır.
Bunların bazıları;
🔹Konum 🔹İtibar 🔹Yerel Olaylar 🔹Hava Durumu 🔹Ekonomik koşullar şeklindedir.

Otelcilerin veri bilimi konusunda yanıldığı bir nokta vardır. Otelciler veri biliminin oda fiyatlarını arttıracağı düşünürler. Veri bilimi oda fiyatlarınızı sadece daha yüksek fiyata satmanıza yaramaz. Otellerde veri bilimi kullanmanın temel amacı doğru fiyatlama ile odalarınızın her zaman dolu olmasını sağlamaktır.

Otellerde Veri Bilimi

Veri Bilimi Kullanmanın Avantajları nelerdir?

✅Odalarınızın sezon boyunca efektif fiyatlama ile dolu olmasını sağlayabilirsiniz.
✅ Ülkelere özel fiyatlama yapabilirsiniz.
✅ Misafirlerinizi segmente edebilir ve verilerini anlamlı hale getirebilirsiniz.
✅ Otelinizde olan misafir süreçlerinde daha hızlı olabilirsiniz. Ekibiniz daha hızlı hareket edecektir. Bu da misafir deneyimine daha fazla odaklanmanıza olanak sağlar.
✅ Farklı dağıtım kanallarına farklı ve akıllı fiyatlamalar yapabilirsiniz.
✅ Bütünsel bir bakış açısına sahip olursunuz.
✅ Hızlı bir fiyatlama stratejisi kurabilir ve fiyat sınırlarınızı kolayca çizebilirsiniz.


Hotech Otellere Veri Kullanımı Konusunda Neler Sunuyor?

Otellerde veri kullanımı odaların dışına çıktıkça misafirlerin bütünsel verilerine ve görüşlerine sahip olunabiliyor. Bu sadece misafir türleri ya da rezervasyon yaptığı tarih ve oda özellikleri demek değil, toplam satın alma davranışı demektir.

Hotech, Misafir Deneyim Yönetimi ile otellerde veri kullanımı yapılması sağlıyor. Misafir Deneyim Yönetimi yazılımı ile doğru ve gerçek zamanlı misafir verisi sayesinde misafirlerinizi daha iyi tanıyabilir, operasyonunuzu kusursuz yönetebilirsiniz. Misafir Deneyim Yönetimi ile otelinizde konaklayan misafirlerinize ait her türlü veriyi kolaylıkla yönetebilir, bu sayede misafirlerinizin ayak izlerini daha rahat takip ederek memnuniyetlerini, bütünleşik sistem içerisinde de maliyetlerinizi düşürerek gelirinizi artırabilirsiniz.

Hotech Misafir Deneyimi Yönetimi

Yapay Zeka (AI), misafir davranışları hakkında daha fazla şey öğrendiğinde daha özelleştirilmiş teklifleri ve özel indirimleri misafirlere sunabilme imkanına sahip olacaktır. Aynı zamanda seyahat türlerine göre farklı önermelerde bulunabilir. Bu durum tamamen kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanızı sağlayabilir.


Teknoloji gelişip maliyetleri azaldıkça bu tür veri bilimi uygulamaları, konaklama sektörünün %80’nini oluşturan, küçük otellerde de aktif olmaya başlayacaktır. Konaklama sektörünün bütünüyle akıllı hale gelmesine ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmasına artık çok yakınız.

One Response