Otel Geliri

2020 yılında Otel Gelirini Arttıracak 5 Trend [İstatiksel Bilgi]

Çoğu otelci, otel gelirini arttırmak için belirli taktikleri uygular. Genelde daha fazla rezervasyon almak, doluluk oranını arttırmak ve rekabetçi fiyatlarla oda satmaya odaklanırlar. Fakat aynı zamanda misafirlerinizin rezervasyonlarınızı nasıl yaptıklarını, sizden ne beklediklerini ve misafirlerinizi otele geri getiren şeylerin neler olduğunu anlamanız gerekir.

İşte 2020 yılında otelinizde gelir artışını hızlandırmak için size yardımcı olacak 5 trendi listeledik.


1. Otel Gelirini Arttırmak İçin Milenyum Kuşağına Odaklanın.

Milenyum kuşağının otel rezervasyonu yaparken nelere dikkat ettiğini ve neleri sevdiğini anlarsanız birçok avantaj elde edebilirsiniz. Çünkü milenyum kuşağı misafirleri artık ana misafir kitleniz olmak üzere.

⭐️ABD’de bulunan bir danışmanlık firmasının hazırladığı rapora göre Milenyum kuşağı, Airbnb’deki otelleri tercih ediyor.

Airbnb misafirini tanıyan otelciler için bir tehdit oluşturmuyor. Burada önemli olan orada nasıl bir görünüş sergilemeniz gerektiğini bilmektir.

Milenyum Kuşağının İkinci Evi; Sosyal Medya Platformları

Sosyal medya platformları, milenyum kuşağının otel rezervasyonlarını ve seyahat kararlarını etkileyen önemli bir konumda yer alıyor.

⭐️Milenyum kuşağının %87’si seyahatlerini planlarken Facebook’u kullanıyor.
⭐️Milenyum kuşağının %70’i Instagram’da bir otel reklamını gördükten sonra otelin web sitesini ziyaret ediyor.

İşte bu platformlarda yapmanız gerekenlerden bazıları;
🔹Otelinizin yüksek kaliteli ve özendirici fotoğraflarını yükleyin.
🔹Facebook sayfanıza rezervasyon butonu ekleyin.
🔹Misafirleriniz ayrılmadan önce bu platformlara fotoğraflı yorum bırakmalarını teşvik edin ve geri bildirimlerine değer verin.
🔹Otelinizden canlı yayınlar oluşturun.
🔹Rezervasyona teşvik edecek metinlere yer verin.
🔹Otelinizin bulunduğu şehri iyi tanıtın.
🔹Mutlaka festivallere, karnavallara ve konserlere yer verin.


2. Google Otel Reklamları ve Meta Search Siteleri İle Çalışın.

Google Otel Reklamları, otellere ait online acentelerdeki ve otellerin kendi web sitelerindeki tüm fiyatları toplayıp, karşılaştırarak son kullanıcının en iyi fiyatı bulmasına yardımcı olan bir metasearch platformudur.

otel gelirini arttırmanın yolları

Metasearch siteleri OTA’lardan aldığı tüm bilgileri misafirlere sunarak, rezervasyon yapmasına yardımcı olur. Bu siteler talebi arttırmaktadır. Web sitenizde bulunan rezervasyon motorunu da metasearch sitelerine kaydettirirseniz artan talepten daha düşük maliyetlerle siz de faydalanabilirsiniz. Böylece otel gelirini arttırabilirsiniz.
Ayrıca çevrimiçi saygınlığınızın ve marka adınızın artmasına da yardımcı olduğunu unutmamakta fayda var.

⭐️2019 yılı itibariyle metasearch motorlarından gelen tüm otel rezervasyonlarının %65’i Google Otel Reklamlarından gelmektedir.

⭐️Google Otel Reklamlarında iptal oranı OTA’lara göre daha düşüktür. OTA’ların iptal oranları %20-%40 arasında değişirken bu durum Google Otel Reklamlarında %13’tür.


3. Son Dakika Rezervasyonları İle Satılmayan Odalarınızı Satın.

Satılmamış bir otel odası, o günün boşa giden parasıdır. Ve kardan zarar etmenizin bir göstergesidir. Bu nedenle, bu tür odalarınızı planlanmamış bir konaklama arayan misafirlere cazip indirimler sunarak satmanız en doğru olandır.

⭐️ Google verilerine göre, 2017 yılında mobil arama yapan misafirlerin “bu gece” ve “bugün” kelimelerini içeren seyahatle ilgili aramaları son iki yıldan bu yana %150 büyüme kaydetti.

⭐️2018 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan tüm mobil rezervasyonların %72’si rezervasyondan 48 saat önce yapıldı.

Bu istatistiklerin ışığında otel gelirini arttırmak sizin elinizde. Son dakika rezervasyonları satmak için, bu rezervasyon türünü hizmet olarak veren uygulamaları kullanabilirsiniz.


4. Otelinizin Lobisini Yeniden Düzenleyin ; Co-working Space.

Co-working alanları gittikçe yaygınlaşıyor. Özellikle milenyum kuşağı bu tarz alanları olan yerleri tercih ediyor. Otel misafirleri dışında gelen misafirlerinizden bu alanlar için ücret talep edebilirsiniz. İşte size harika bir ek gelir yaratma imkanı!

Geniş bir lobiye sahipseniz, rahat oturma alanları, iyi bir internet bağlantısı, kahve ve atıştırmalık imkanları sunarak doğru ortamı yaratabilirsiniz. Hatta bu sizin için otelinizi tanıtmanın farklı bir yolu da olacaktır.


5. OTA’lardaki Varlığınızı Güçlendirin!

OTA’lara yönelik iyi düşünülmüş bir strateji otelinizin maksimum sayıda rezervasyon almasını sağlayabilir.

⭐️Amerika Birleşik Devletleri’nde 2018 yılında ki dijital rezervasyonların %39’u OTA’lar tarafından gelmiştir. Bu değerin 2020 yılında %41’i geçmesi bekleniyor.

OTA kanalları üzerinden daha fazla rezervasyon almak için yapmanız gerekenlerden bazıları;
🔹Tüm OTA’larda maksimum oda sayınızla yer alın.
🔹Reklam kullanın ve bunları iyi hedefleyin.
🔹Çifte rezervasyon almamak için tüm OTA’ları kontrolünüz altına alın.
🔹Sık kontrol ederek otelinizin rezervasyonlarına hakim olun.
🔹En iyi sonuç için Otelinizin PMS yazılımını bir kanal yönetim yazılımı ile entegre edin.
🔹Misafirlerinize oda yükseltme imkanı ve oda dışı satış yapmaya çalışarak gelirinizi arttırın.