Otellerde daha iyi bir misafir deneyimi nasıl sağlanır?

Değer’ yaratmak bugünün dünyasında tüm markaların peşinden koştuğu bir kavram. Tüketicinin binlerce ürün seçkisi arasından bir karar vermek zorunda kaldığında, hikayesi ve değeri olan ürünlere yöneldiği, yapılan tüm araştırmalarla kanıtlanmış durumda. Günümüz otelleri bir yandan segment ve yıldız statülerine göre misafirlerine farklı standartlarda hizmet vermeye devam ederlerken, bir yandan son dönemin en başarılı girişimlerinden Airbnb ile rekabet halindeler. Peki günümüz gezginleri marka değeri ve hikayesi son derece zengin olan bu otellerin yerine neden Airbnb’de ev kiralamayı tercih ediyorlar? Tek bir cümle içinde kurmak gerekirse, Airbnb üzerinden gerçekleştirilen her rezervasyonun kişiselleştirilmesi ve misafirperverlik kavramının insancıl değerlerle dengelenebilmesi. Airbnb, ayrıca merkezine aldığı ‘kişisel’ ve ‘otantik’ kavramları günümüz Y kuşağı gezginlerinin de seyahat ederken beklediği deneyimlerin başında geliyor.

Günümüz misafirlerine en iyi hizmeti vermenin yolu , misafir yolculuğu ve teknolojiden geçiyor.  Dolayısıyla misafir sadakatini arttırmada öncelikli adım misafir yolculuk haritalarının tasarlanması.

Misafir Yolculuk Haritası

İyi bir deneyim için tasarlanan bu haritalar sayesinde misafirlerinizin tüm yaşam döngüsü ve sizinle olan temas noktalarını kontrol altına alabilirsiniz. Otello Misafir Deneyim Yönetimi modülü sayesinde misafirlerinizin 360⁰ yaşam döngüsünü rahatlıkla kontrol edebilmenizi sağlayan bir üründür.

Kişiselleştirme 

Yeni kuşak gezginleri, seyahatleri öncesi rezervasyonla başlayan süreci birden fazla etkileşimle sürdürmeyi tercih ederken bunu da planladıkları deneyimin bir parçası olarak görüyorlar. Misafirlerinizle konaklamaları öncesi yaptığınız tüm e-posta yazışmalarının kişisel ve arkadaşça yazılması son derece önemli. Topladığınız tercihlerin işinize yarayacak şekilde kullanıldığına ve en önemlisi operasyon ekiplerine dağıtıldığına emin olmalısınız. Bu kısımda yaratacağınız özel temas aynı zamanda misafirin otele girişi öncesi onunla bağ kurmanıza ve bunun sonucunda her türlü ek satışı yapabilmenize olanak sağlar. Otello E-Concierge modülü ile misafirlerinizin tüm bu süreçlerini rahatlıkla kontrol edebilir, misafir memnuniyetini en üst düzeye çıkarabilirsiniz.

Yerelleşmek 

Y jenerasyonu bugün seyahatlerde en fazla para harcayan jenerasyon. Bilgisayar ve internet ile tanışıp bir o kadar kolay adapte olmuş bu kuşağın kendine has tutum ve beklentileri otelcileri her geçen gün daha yaratıcı olmaya zorluyor. Bu kuşağın gezginleri, seyahatlerinde kendilerini o ülkenin bir parçası gibi hissetmek istiyorlar. Bu kısımda misafirlerinizi etkileyebileceğiniz materyaller; 

-Gezilecek yerler, kültürler ve hatta ilginç deneyimler hakkında bloglar yazıp paylaşmak.

-Konaklamaları sırasında tematik aktiviteler sunmak.

-Çalışanlarınızın tercih ettiği kişisel yada aileleri ile gittikleri yerleri özgürce kendileri ile paylaşmalarını sağlamak.

Otello GuestApp günümüz gezginleri için ‘deneyim’ ve ‘hikaye’ tasarlamak için bu bağlamda yaratılmış özel bir uygulama.

Son olarak misafirlerinizle uzun vadeli ilişkiler geliştirmek ve bunları sürdürülebilir ortamlarda yönetmek istiyorsanız, mevcutta kullandığınız otomasyon programları ile entegre çalışacak CRM yazılımları ile sistemlerinizi bir an evvel güncellemenizi tavsiye ediyoruz.