HolidayCheck

HolidayCheck Başarısı; Sherwood Dreams Resort

Sherwood Dreams, HolidayCheck yorum platformunda Hotel Guest Review(HGR) ürünü ile büyük bir başarı elde etti.

Kısa bir sürede HolidayCheck tavsiye oranını %79’dan %89’a çıkarıp, Alman ve Avrupalı misafir sayısını %50 oranında arttırdı.

Bu başarıya Hotech ekibi olarak yakından bakmak istedik ve başarının kahramanlarından Misafir İlişkileri Müdürü Oya Topal ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

Oya Topal ile HolidayCheck Başarısı Üzerine Bir Söyleşi

Oya Topal
Oya Topal – Misafir İlişkileri Direktörü

Oya Hanım, HolidayCheck sektör için nasıl bir öneme sahip? Bize bir otelci olarak bu konu hakkında bilgi verir misiniz?

HolidayCheck Alman ve Avrupalı misafirler tarafından saygı duyulan ve sürekli takip edilen bir platform. Alman ve avrupalı misafirlerin %95’i HolidayCheck’i bilinçli şekilde kullanıyorlar. Sadece misafirler değil, acentelerde bu platforma çok önem veriyor.  Bunun en temel sebepleri HolidayCheck’in güvenilirliğini kanıtlamış ve sürekli kontrol altında olmasıdır. Öyle ki acenteler misafirlerinize otelinizi HolidayCheck üzerinden bile gösterebiliyor.  Misafirler ve acenteler HolidayCheck’e girip, yorumlara ve değerlendirmelere bakarak tatilini planlıyor ve satın alıyorlar.
Kısaca bu platform Alman ve Avrupa pazarı için ciddi bir pazarlama ve satış kanalı oluşturuyor. Bizim içinde asıl önemi buradan satış gelirlerini arttırabilmek.
HolidayCheck üzerinde görünür olmak ve misafirlerin sizi tercih etmesini sağlamak için %85’in üzerinde bir tavsiye oranınızın olması gerekiyor. Eğer bu platformda görünür değilseniz bu pazarlarda satış yapmanız çok zor olacaktır.

❓ HGR ürünü ile nasıl tanıştınız? Süreç sizin için nasıl gelişti?

Sherwood Dreams’e başlamadan önce çalıştığım otelde HGR ürününü kullanıyordum. Orada bu ürünü tecrübe etmiş ve çok beğenmiştim. Sherwood Dreams’e başladığım ilk gün Hotech Satış Direktörü Öznur Hanım’ı aradım ve görüşmek istediğimi söyledim. Çünkü burada verilen iyi hizmeti gösterebilmek için bu ürünü kullanmam gerektiğini biliyordum. O yüzden Öznur Hanımla hemen bir randevu ayarladım.

Öznur Hanım, peki siz başlangıç sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?

✅ Oya Hanım bizimle temas kurduğunda zaten ürünü biliyordu. O yüzden her iki taraf içinde hızlı ve avantajlı bir tanışma süreci oldu. Fakat bu çalışma otel grubu için pilot  bir çalışma olacaktı. Oya Hanım bize ve ürüne sonuna kadar inanarak hızlı bir entegrasyon süreci geçirmemizi sağladı. Ayrıca burada Otel Müdürü Hakan Bey’in ürüne ve Oya Hanım’a olan inancı bizi hızlandıran bir başka etken oldu. Projeye başladıktan sonra eğitimler ve Oya Hanım’ın tecrübesi sayesinde hızlıca ilerleme imkanı bulduk.
Burada iyi bir sinerji yakaladık.

Oya Hanım, Otelinizde HGR kullanmadan önce ve HGR kullanmaya başladıktan sonra HolidayCheck’te durumunuz nasıldı?

✅ Otel HolidayCheck’te iyi bir izlenime sahip değildi. Bizde bu durum %79 oranında ve 4,9 puan seviyesindeydi. HGR ile birlikte bir sezonda %79’tan %89’a çıktık. Değerlendirme puanımızı ise 4,9’dan 5,3 seviyesine  getirdik. Bu gerçekten iyi bir başarı.
Buna bağlı olarak Alman ve Avrupalı  misafir oranımız geçen sezona göre %50 artış gösterdi. Bu bizim için çok güzel bir etkiydi.
Hala HGR kullanarak çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Oya Topal - Öznur Güner Hotech
Oya Topal – Öznur Güner

❓Otelinizde pilot olarak başlayan HGR ürünü 3 ay sonra tüm grup oteller seviyesinden kullanıma alındı. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz ve bu başarınızın sırrı nedir?

✅ Direkt sonuç olarak konuşmak gerekirse 3.ayın sonunda Sherwood Dreams, %79’dan %85’e yükseldi ve 4,9 puandan 5,2 puana yaklaştı. Bu kadar kısa sürede böyle bir sonuç almamız otelin grup seviyesinde kullanılmasının en büyük sebebidir. Burada benim başarımın yanı sıra  HGR’ninde başarısı mevcut. Ürün tabi ki tek başına bir işe yaramaz, doğru kullanmak gerekiyor. Burada ekip, misafirle doğru iletişim ve yorum yazacak potansiyele sahip misafirin iyi tanınması gerekiyor. Ayrıca HGR sayesinden evine dönmeden misafire erişme imkanımız oldu. Bu gerçekten önemli bir olay.

Eğer HGR ürününü kullanmıyorsanız 15 Nisan’da gelecek HolidayCheck güncellemesi ile beraber artık  Türkiye’den ya da otel içinden değerlendirme yaptırmak imkansız hale gelecek. Biz bu güncelleme için HGR ile Hotspot entegrasyonumuzu tamamladık. HotSpot entegrasyonu ile gerçek bir mail datası elde edilip, gönderilecek otomatik mailler ile daha büyük bir kitleye ulaşabilme imkanı sunuluyor. Ayrıca üyelik için gereken bilgileri önceden doldurulmuş olarak geliyor ve misafirlere sadece puanlama, yorumlama kısmını doldurmak kalıyor.

❓Bu sezon ki hedefiniz nedir?

✅ Geçen sezon HolidayCheck’e yoğun bir ilgi gösterdik ve orada bir başarı yakaladık. Bu sezonda o başarıyı devam ettirerek puanımızı arttırmayı hedefliyoruz. Ayrıca TripAdvisor platformuna da ağırlık vermeye başlayacağız. Biliyorsunuz ki TripAdvisor platformuda özellikle İngiliz, Rus ve Türk müşteriler için büyük önem taşıyor. Hedefimiz orada da HGR ile başarımızı artırmak olacaktır.


Bu ropörtaj için, bize destek veren Sherwood Dreams Resort Hotel Genel Müdürü Hakan Arslanoğlu’na ve başarının kahramı Oya Topal’a teşekkür ederiz.

Başarı Hikayeleri serimiz devam edecek. Bizi takipte kalın!

Comments are closed.