Milenyum Kuşağı ve Turizm

Milenyum Kuşağına Otelinizi Pazarlarmanın 6 Yolu

Onlar turizm endüstrisinin yeni patronları ; Y jenerasyonu başka bir deyişle Milenyumlular. 1978-1999 arasında doğan, yaşları bu yıl itibariyle 20-41 arası kişilerden bahsediyoruz. Milenyum kuşağı ve turizm nasıl bir uyum içindeler?

Kendimde bir y jenerasyonu olduğum için biliyorum. Milenyumlular için seyahat gerçekten bir tutku ve bu tutku onlar için yıllar boyu devam edecek. Çünkü iş hayatında dahi gelişen teknolojiyi arkalarına alarak ilerleyen bu nesil için mekan, zaman, algısı çok önemli değil. Hepsi bir dijital göçebe adayı. Ve neredeyse hepsi iş yaşamı ile tatil algısını beraber yaşıyor.

Tatili, dinlenmeyi ve özgür ruhu bu derece kendine tutku edinmiş bir nesili iyi anlamak işletmenizin yakın gelecekte avantajlı konuma geçmesini sağlamak demektir. O halde yapılan araştırmalar ve büyük otel grupların yaptığı örneklere bakarak, milenyumluların neleri sevdiğine yakından bakalım.


1️⃣ Otomatik Check-in Kioskları

Y jenerasyonu bir önceki jenerasyona göre daha hızlı ve çevik hareket ediyor. Dijitalleşmenin getirdiği bir yanlızlaşma ve günümüzde çok gördüğümüz “self-service” çılgınlığı hayatlarına yansımış durumda.

✅Yapılan bir araştırmaya göre Y jenerasyonunun %36’sı otomatik check-in makinelerinden kendileri check-in yapmayı tercih ediyor. Bu oran Y jenerasyonu dışındakilerde ise %19 civarında.
✅ Ayrıca mobil check-in bu çağın diğer bir yükselen teknolojik trendi olmuş durumda.

🔷 CitizenM ve Yotel otel grupları, otellerinin bir kısmına misafir giriş yapmadan önce check-in yapabilecekleri kiosklar yerleştirmiş.
🔷Ayrıca Starwood’s Aloft grubu misafirlerine self check-in kiosklarından işlem yaptıktan sonra odalarına akıllı telefonları ile girebilecekleri sistem üzerinden çalışmalarını tamamlamış durumdalar.
🔷 Milenyum Kuşağı ve Turizm konusunun en önemli örneği bu yeni nesil check-in sistemi diyebiliriz.

Self Check-in Kiosk
Milenyum Kuşağı ve Turizm
Otel Yazılımı
Örnek bir Self Check-in kiosku.

2️⃣ Sosyal Lobiler

Artık hayatlarımız çok daha sosyal durumda. Milenyum kuşağı hızlı sosyalleşen, canlı ve renkli ortamları seven ve bunları sosyal medya hesaplarından paylaşan bir nesil, bunu hepimiz kabul etmeliyiz.

✅Aynı araştırmada milenyum kuşağının %36’sı otelin lobisinde çalışmayı tercih ettiği tespit edilmiş. Bu oran milenyum kuşağı dışındakilerde ise %17 civarında olduğu belirlenmiş.
✅Daha öncede bir milenyum insanı olarak söylediğim durum, bu araştırmada da ortaya çıkmış. Şöyle ki, Milenyum kuşağının temel olarak sevdiği durum “izole beraberlik” kavramı ile adlandırılmış. Nedir bu dediğinizi duyar gibiyim, aslında bu, şu sıralar kafelerde hepimizin sıkça rastladığı, ara sıra bu kuşağın dışındakilerinde yaptığı “herkese açık alanlarda (kafe, otel lobisi gibi) bilgisayar ya da akıllı telefonlarla zaman geçirme” eylemi.

⚠️ Bu araştırmadan direkt olarak anlayacağımız en önemli şey “free wifi” ve “wifi kalitesi” konularının mekan ya da otel seçiminde ne kadar etkili olacağıdır.

🔷 Generator Hostelleri misafilerine inovatif şekilde dizayn edilmiş bir lobi, rahat koltuklar, renkli bir ortam, bol prizli çalışma masaları ve her yerden erişebilecekleri ücretsiz bir internet sunuyor. Bu hareketleri onların misafir kitlesini ne kadar iyi tanıdıklarını ve milenyum kuşağına göre hareket ettiklerinin bir göstergesi.


3️⃣ Akıllı Concierge

Milenyum kuşağının giderek sosyalleşen, hızlı tepki veren ve çoğu işini cep telefonunundan halletmeyi seven bir kuşak olduğunu söylemiştik.

✅ Araştırmaya göre Mileyum kuşağı otellerde sunulan klasik concierge hizmeti yerine akıllı telefonları üzerinden kullanacakları uygulamalar ile bu hizmeti almak istiyor. Çünkü bu süreç onlara çok daha hızlı ve az efor ile çözülecek bir süreç gibi geliyor. Üstelik bu durum otel işletmesi içinde daha az efor demek.

🔷Hyatt Otel Grubu, uzun yıllardır misafirlerine akıllı concierge hizmeti sunuyor. Bu işlemi twitter üzerinden 7 gün 24 saat yapan grup, bu sayede misafir memnuniyetini arttırmış ve twitter hesabında ciddi bir takipçi sayısına da ulaşmış.

Milenyum Kuşağı ve Turizm

4️⃣ Sosyal Medya Rezervasyonları

Milenyum Kuşağının vazgeçilmezi ; Sosyal medya. Sadece milenyumlular değil, akıllı telefonu olan herkes artık bu kavrama alışmış durumda ve aktif olarak kullanıyorlar. Tabi ki bu oran Milenyum Kuşağında çok daha fazla. Sadece Türkiye’de bile 52 Milyon sosyal medya kullanıcısı var.

Hal böyle olunca Sosyal medyanın Turizm olan etkiside gündeme geliyor. Artık insanların gittikleri yerleri, yedikleri yemekleri sosyal medyadan paylaşması bunu yaparken birde konum olarak işletmeleri / mekanları işaretlemesi, işletmeler için adeta sürekli aktif bir pazarlama kanalı haline geliyor. Bunu yönetilebilir hale getirenler işletmeler hem maddi olarak hem de misafir memnuniyeti olarak iyi konumlara geliyorlar.

✅ Yapılan araştırmaya göre web sitesinizde bulunan rezervasyon motorundan gelen rezervasyonların, %30‘unun sosyal medya kaynaklı olduğu tespit edilmiş.

🔷 Oteller artık misafirlerinin rezervasyonlarına yardımcı olmak için sosyal medya kanallarını kullanıyor. Loews Hotel Grubu misafirlerine twitter üzerinden belirledikleri hashtag ile rezervasyon imkanı sunuyor. Bunun için belirledikleri hashtag ise #BookLoews.

Otel Yazılımı | Otel Programı
#BookLoews

5️⃣ Kapsül Oda Konsepti

Milenyum kuşağının ilgisini çekmenin farklı bir yolu ; marjinallik. Son zamanlarda yüksek teknolojili, uygun fiyatlı, merkezi lokasyonlu ve kompakt özelliklere sahip otel odaları çok popüler. Bunların başında Pod ya da Kapsül odalar geliyor.

Milenyum Kuşağı ve Turizm
Kapsül odalardan oluşan bir otel.

Aslında bu hali hazırda olan otel grupları ya da oteller için bir iş geliştirme projesi olabilecek durumda. Uygun fiyatlı olmasının sebeplerinden en büyüğü odaların boyutları. Normal bir oda alanına en az 2 tane sığabilir. Böylece fiyatlarınızdan ödün vermeden daha fazla misafiri, modern çağın konseptine uygun bir şekilde ağırlayabilirsiniz.

🔷Özellikle yurt dışında bu tarz hizmet veren oteller, çok yüksek rezervasyon oranlarına sahip. Bu konseptlere yer veren otellerin başında Yotel, Qbic Hotels ve CitizenM geliyor.
Ayrıca dipnot olarak belirtmek gerekirse İngiliz Yotel, Yeni İstanbul Havalimanı işletmesini almış ve Türkiye pazarına girmiş durumda.


6️⃣ Çevre Dostu Otel Konsepti

Nüfusun bu kadar hızlı yükseldiği, nufüsla beraber atıkların, çevre kirliliğinin ve betonlaşmanın son derece hızla arttığı günümüz yaşam koşullarında “Çevre Dostu” olmak artık çok önemli bir durum. Üstelik Milenyum kuşağı bu gidişatın farkında ve sürekli olarak hem sosyal medyalarda hemde kendi hayatlarında daha bilinçi hareketler ve paylaşımlarda bulunuyorlar.
Hal böyle olunca Milenyum kuşağı alacağı ürünlerde, seyahat edecekleri yerlerde “çevre dostu” ibaresini görmek ve hissetmek istiyor.

Milenyum Kuşağı ve Turizm
Rayavadee Krabi Çevre Dostu Otel.

✅ Aynı araştırmaya göre Milenyum kuşağı, otellerde “yeşil önlem” alınmasını bekleyen ve buna göre hareket eden ilk kuşak olma özelliğini taşıyor.

🔹TripAdvisor Avrupa’da Eko Liderler Programı adını verdiği bir program başlattı. TripAdvisor yetkilileri oluşturdukları programı şöyle tanımlıyor :

TripAdvisor Eko Liderler Programı, ekonomik sınıftan lüks sınıfa kadar çeşitli çevreci otelleri ve pansiyonları sergiler – bunların tümü geri dönüşüm, yerel ve organik gıda, elektrikli otomobil şarj istasyonları gibi çevreci uygulamaları benimsemiştir.

https://www.tripadvisor.com.tr/GreenLeaders

Bu konunun otellerin tercih edilme oranına olumlu katkıda bulunduğunu atlamamak gerekiyor.


Milenyum Kuşağı ve Turizm temalı bu yazımızda dünya çapında yapılan araştırmaları ve örnekleri listeledik.
Başka yazılarda görüşmek üzere.

Comments are closed.