Tüketim alışkanlığı ve davranışları açısından pazarlama dünyasını stratejiler yaratmakla yoran Y kuşağının eli turizme de değmeden geçmiyor.
Yaş aralığı 18 ile 34 arasında değişen Y kuşağında yer alan kişiler akıllı, özgürlüklerine düşkün ve teknoloji tutkunu olarak tanımlanmakta.Günlerinin yaklaşık on beş saati medya ve iletişim teknolojileri ile etkileşim halinde geçen bu kuşak için hayatlarını rahat yaşamak çok önemli. Bu kuşak için teknoloji hayatlarındaki pek çok şeyin simgesi durumunda olup; teknoloji, Y kuşağının X kuşağına göre en üstün olduğu konulardan biri. Teknoloji ile iç içe olan Y kuşağı için teknoloji bir yaşam tarzı ve bu iletişim araçları ile ilgilenim oranları kendilerindeki önce gelen X kuşağına göre çok daha fazla.Y kuşağı, teknoloji becerilerini yaratıcı bir şekilde kullanarak günlük işlerini kolaylıkla tamamlayabilmekte, iş, okul gibi ortamlarda teknolojiden fazlasıyla yararlanabilmekte. Bunun yanında Y kuşağı turistlerinin %89.6 sı yılda 2 kez tatile çıkarken karar verme aşamasında en fazla internet, sonra tur operatörleri ve tanıdık tavsiyelerini alarak karar verdikleri istatistiksel verilerle kayda geçmiştir.
Y kuşağının sabretmeyi ve beklemeyi bilmemezliği; Y kuşağının en büyük dezavantajı olarak göze çarpmakta ama reklam dünyasının da en sadık takipçisi olmasını sağlamaktadır. Çünkü kuşak kelimenin tam anlamıyla tüketici ruhuna sahiptir.
Bunun farkında olan Küresel turizm sektörü; dünyanın en çok harcama yapan müşterilerini barındıran Çin’in, Y kuşağıyla 2019 yılında yurt dışı harcamalarını 264 milyon dolar olacağını öngörüyor. Ve bu turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak için ellerinden geleni yapmak için kollarını sıvayacaklarını belirtmesinden sonra ünlü Shangri-La Hotel ‘in bu kuşak için “Jen” adında bir otel markası geliştirdiklerini duyduk.
Bir diğer örnek yine ünlü otel zinciri Radisson’dan, sadece Y kuşağı için özel oteller zinciri kuracağını açıklamasıyla geldi. 2020’ye kadar 60 adet açılması beklenen Radisson Red genç seyahat severler için teknoloji tutkularını okşayacak yeni özelliklerle dolu olacağını ve bu yatırım için 140 milyon dolar ayırdığını açıkladı.
Bu kuşağın satın alma kararından önce, bilgi toplama ve değerlendirme davranışı; daha önce denenmemiş biri tarafından, yakın çevresinden, ticari olsun ya da olmasın çeşitli mesajlardan ve gitmeyi istediği bölge ile ilgili medya kanallarından aldığı bilgilerden büyük oranda etkilenmesiyle şekillenmekte. Bu yüzden otellerin medyadaki yeri giderek önem kazanmakta.
Araştırıcı, kıyaslayıcı ve en uyguna en güzel yerlerde konaklamak isteyen Y kuşağına ulaşmanın ilk koşulu ise yorum portalları. Amerika’yı yeniden keşfetmeyi sevmeyen bu kuşak kötü tecrübe deneyimlemek için vakit harcamaktan ziyade edinilmiş tecrübeleri kendilerine gösterge yapıyor. Yorum portallarındaki konumunuz bu yüzden Y kuşağı için çok önemli.
AmonRa olarak otel yönetiminizdeki rahatlığınıza bu konuda da, Hotel Guest Review modül hizmetimiz ile yardımcı oluyoruz. TripAdvisor ve HolidayCheck ile gerçekleştirdiğimiz çözüm ortaklığımız; bu teknoloji canavarlarını, sizin de avantajlara sahip olmanız koşulu ile kazanmanızı sağlıyor.
Bu işbirliği kapsamında portallar ile yapılan entegrasyonlar sonucu otel yöneticileri misafir yorum sürecini çok daha kolay bir şekilde yönetebiliyor. Misafirin yorum yazması tek bir adıma indirgenirken, uzun formlarda veya web sayfalarında kaybolmaları engelleniyor, bu sayede otel hakkında yapılan yorumlar ciddi şekilde artıyor, yöneticiler yapılan yorumlara, şikayetlere ve isteklere anlık geri dönüş yaparak otelin itibarını artırma konusunda eskiye göre çok daha kolay yol alabiliyor.
Add a Comment
You must be logged in to post a comment