Otellerde Dijital Dönüşüm

Hotech Satış Müdürü Öznur Güner, Turizm & Yatırım Dergisine otellerde dijital dönüşümün önemini anlattı.

  • Firmanızın faaliyetlerinden kısaca bahseder misiniz? Otellere yönelik sunduğunuz ürün ve hizmetler nelerdir?

Öznur Güner – Satış Md.

20 yıla yaklaşan tecrübemiz ve global iş birliklerimiz sayesinde oluşturduğumuz ekosistem HOTECH, otellere CRM’den Finans Yönetimine, Ön Bürodan Maliyet Analizine, bir oteldeki tüm süreçleri kapsayan global pazardaki en geniş kapsamlı yazılım çözümlerini sunmakta. Kendi geliştirdiğimiz yenilikçi yazılım çözümlerinin yanında, süreçlerin dijitalleşmesi ile ilgili danışmanlık ve proje destek hizmetleri de veriyoruz. En önemli projelerimizden biri ise otellerde farklı programlardan gelen veriyi toplayarak, yapay zeka uygulamalarına konaklama sektörü için öncülük etmek. Şu an için operasyonumuz Berlin, İstanbul, Cancun ve Antalya ofisleri üzerinden yürütmekte. Büyüme ivmemiz biz başka lokasyonlarda da ofis açma yönünde zorluyor açıkçası.

  • Sağladığınız ürün ve hizmetlerin otellere sağladığı avantajlar nelerdir?

Özetleyecek olursak Hotel Technology Ecosystem, otellerin dijital dönüşümüne yönelik yenilikçi teknolojiler geliştiren bir çözüm merkezidir. Sağladığımız teknolojiler ile konaklama işletmeleri A’dan Z’ye tüm süreçlerini yönetip kontrol altında tutabiliyorlar.  Ürün geliştirirken tüm Ar-Ge çalışmalarımızın odak noktasında “Akıllı Veri Yönetimi” bulunduğundan, bütün bu bilgilerin işletme yönetiminin her an kullanımında olması ve karar verilmesi gereken anlarda hemen kullanılabilmesi, işletmelere düşük maliyetlerle çevik aksiyonlar alabilmeleri konusunda avantaj sağlıyor. Bu yenilikçi modüller, piyasada bulunan tüm PMS yazılımları ile entegre çalışıyor. Yani otelci mevcut PMS yazılımını değiştirmek zorunda da kalmıyor. Bunun yanı sıra otellerin farklı pazar ihtiyacı ve ellerindeki misafir datasından faydalanması gerekliliği son dönemde ön planda. Bu kapsama yönelik tesislerin pazarlama faaliyetlerini hızlandıracak yazılımlar geliştirdik. Bu yazılımlar sayesinde oteller gerek satışlarını arttırma yolunda gerekse işletme kalitesini ölçmede ciddi kazançlar elde etti.

  • Oteller sizin için nasıl bir pazar? Turizm tesislerine yönelik satışlarınız yıllık cironuzun ne kadarlık kısmını oluşturuyor?

Bizim tek hizmet sunduğumuz pazar oteller ve otelcilik ile ilgili operasyonlar. Bu dar kapsamın avantajları olduğu kadar dezavantajları da oluyor. Enerjimizi ve kurumsal bilgimizi tek bir pazara odaklamak, piyasadaki birbirinin replikası olan ürün çıkmazının içerisinde bizi hep bir adım önde tutarken elbette otelcilik sektörünün yaşadığı krizler bizi de etkiliyor. Ama bu güne kadar bu krizleri Hotech olarak avantaja çevirmeyi de bildik. Çünkü otelcilikle ilgili tüm krizleri aşabilmenin tek çözümü var; dijitalleşmek. İşte biz de otellere bunu sağlıyor, kullanıcılarımızla birlikte krizleri en düşük hasarla aşabiliyoruz.

  • Otellerden daha çok hangi ürün ve hizmetlere yönelik talep alıyorsunuz? Otellere yönelik yazılım ve donanım çözümlerinde yeni trendler neler?

Elbette klasik otel yazılımları ile ilgili hiç bitmeyecek bir talep var. Bu talebi de biz CRM, Ön Büro yönetimi, SPA veya Stok-Maliyet yönetimi gibi onlarca modül ile karşılıyoruz. Konaklama sektörüne yönelik ilk ERP projesini geliştirdik, şimdi de bunu cloud ortamına taşıyoruz. Ama burada bir ayrımın altını çizmekte de fayda var. Odaklandığımız nokta, talepleri karşılamaktan daha çok sorunları önceden tespit ederek bunlarla ilgili çözümler geliştirmek. Bu kapsamda da son dönemde yoğun ilgi gören ürünler geliştirdik. Örnek vermek gerekirse Misafir Değerleme ve Sadakat Yönetimi ürünümüzle otellere, RFM Modellemeyi kullanarak misafir verilerini analiz etme imkanı sunuyoruz. Otellerin farklı segmentlere doğru pazarlama yöntemiyle ulaşmalarını sağlayan bu sistem, misafir verilerini, otel ile olan ilişkilerine ve harcama trendlerine göre analiz edebilme imkanı sunarken anlık gelişmelere uygun olarak da akıllı pazarlama yapabilmelerini sağlıyor. Aynı zamanda Call Center Satış yazılımları ile de entegre tasarladığımız bu sistem, tüm otelcilik sektörü için bir ilk olma özelliğini taşıyor.

  • Turizm sektörü açısından zor geçen 2016 ve 2017 firmanız açısından nasıl geçti? Bu dönemde yaşanan olumsuzluklar firmanıza yansıdı mı?

Son iki sene bizim için beklentilerimizin üzerinde, % 100’e yakın büyüyerek tamamladığımız bir süreç oldu. Bu büyümenin sonucu olarak da Berlin ve Cancun ofislerimiz açtık. Otelcilik sektörü için zor geçen bu iki sene, çözüm odaklı ürünlerimiz sayesinde bizim için avantaja dönüştü.

  • Firma olarak 2018 yılı beklentileriniz nelerdir?

Son dönemde yakaladığımız büyüme ivmesinin 2018 yılında da artarak devam edeceğini bekliyor, global bazda da ön hazırlıklarını ve alt yapı çalışmalarını tamamladığımız bir çok projemizi hayata geçirmek için de sabırsızlanıyoruz.