E-Posta Pazarlaması Üzerine 6 Öneri

e-mail-marketingOnline dünyada artan rekabet, otelciler için daha çeşitlendirilmiş pazarlama ve dağıtım stratejileri geliştirmelerini gerekli kılmakta. Bir otelin hem pazarlama departmanı hem de gelir yöneticileri  için pazarlamaya yönelik  geleneksel veya gelişmekte olan fırsatları dikkate almak her ne kadar çok önemli olsa da, birden fazla kanal üzerinden oteli pazarlamak elbette maliyetleri de artırıyor.

E-posta üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları sonucunda sağlanan direk rezervasyonlar fayda maliyet çerçevesinde incelendiğinde en uygun yöntem olarak adlandırılabilir. Misafirleriniz artık en başta Google olmak üzere, çevrimiçi sunulan sonsuz bilgiyi kullanarak kendi gezi planlarını oluşturmaktalar, otel tarafı olarak siz de onların tercihlerini sizden yana kullanmaları konusunda tetikleyici ve basit adımlar atabilirsiniz.

Hemen hemen tüm oteller e-posta yoluyla pazarlamayı zaten yoğun olarak kullanıyor. Bu yazıda sizinle e-posta kullanımı nasıl daha efektif hale getirebilirsiniz, onu paylaşacağım. Ama tabi son dönemde gündemde olan 6563 nolu Elektronik ticaretin düzenlenmesine yönelik kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte göndereceğiniz elektronik iletilerin alıcılarından e-posta yoluyla kendileri ile iletişime geçmek için izin almanız gerekmekte.

1) Daha önceden sizi tercih etmiş misafirlerinizi öncelikli olarak hedefleyin

Eski müşterilerinizi hedeflemek yenilere nazaran daha kolay olduğu kadar daha da az maliyetlidir.  İstatistikler de zaten aradaki maliyet farkının %65 civarında  olduğunu söylüyor.  Preferred Hotel Group‘un verdiği bilgilere göre portallarındaki en iyi performansı gösteren otellerin gelirlerinin %60’ı “Return Guest” olarak tanımlanan, aynı otelde birden fazla konaklayan misafirlerden gelmekte.

Emin olun rezervasyon karar aşamasındaki misafirlerinize sunacağınız özel paket fiyatları veya belli periyotlarda geçerli ödül programları onların tekrar sizde konaklamasını sağlayacaktır.

 

2) Pik yapan dönemleri muhakkak göz önünde bulundurun

Kolaylıkla tahmin edilebileceği gibi potansiyel misafirleriniz bayram, tatil, festival vb. gibi dönemlerde normal zamana kıyasla çok daha fazla arayış içinde olacaktır. İçinde bulunduğunuz dönemin temasıyla ilgili gönderilerinizi “niye tesisinizde  rezervasyon yapmalılar” sorusunun cevabını da vererek paylaşmanız, bu dönemler için farklı email2paketler, rezervasyon yapmalarını teşvik edici kişiselleştirilmiş promosyonlar uygulamanız seçim aşamasında olan misafirlerinizin tercihlerini sizden yana kullanmalarını sağlayacaktır. Özellikle daha önceden tesisinizde bir çok kez konaklamış ve extra harcamalar konusunda da cömert davranmış misafirlerinizi hedefleyerek yapacağınız bir çalışmanın geri dönüşü sizi fazlasıyla tatmin edecektir. Bu noktada da tesisinizde kullanmış olduğunuz  otomasyon programının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Geçmişte X sayıda geceleme üzeri konaklama yapmış olan ve Y $ üzeri harcaması olan misafirleri sorgulayıp karşınıza gelen listedeki kişilere kendi dillerinde kişiselleştirilmiş aynı içerikli postayı gönderebilmek  öyle her yazılımın harcı değil tabi ki. Bize bir mail gönderin, yardımcı olalım 😉

Tesisinizin ideal müşteri tipini de iyi tanımlamanız gerekiyor, bu şekilde çok daha akıcı ve etkili hedefleme yapabilirsiniz.

3) Misafir verilerinin önemini asla unutmayın

Artık bir otelden rezervasyon yapacak olan herkes gerek rezervasyon onayı gerekse daha farklı iletişim nedenleriyle bir email adresi vermek durumunda olduğunu çok iyi biliyor. Zaten bunun dışında misafirlerinizin emaillerini kolay yoldan toplama şansınız da yok. Bu fırsatı her seferinde iyi değerlendirip rezervasyon veya check/in sırasında misafirinize email adresi sormayı ihmal etmemelisiniz.

4) İleti gönderim zamanlarınız iyi seçin.

Misafirlerinize kişiselleştirilmiş ve onların direk ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olan iletileri gönderirken zaman seçimini de doğru yapmalısınız. Yapılan araştırmalar Salı günü gönderilen iletilerin açılma yüzdesinin diğer günlere göre daha yüksek olduğunu ortaya koyarken, Çarşamba günleri ise click-through rate (CTR)denilen iletideki linklere tıklanma oranı en yüksek gün olarak karşımıza çıkıyor. Ama bu araştırmalar ortalama rakamları ve karşılaştırmaları bizim önümüze getirirken, sizin kendi işletmeniz için yapacağınız denemeler sonucu kendiniz için en uygun  günü ve saati bulmak her zaman çok daha efektif sonuçlara ulaşmanızı sağlayacaktır. Kısacası denemekten çekinmeyin, ve tüm bu tipteki çalışmalarınızın kayıtlarını tutun.

Yine piyasada eposta pazarlamasına ve bunun raporlamasına dair bir çok iyi ve ucuz yazılım var. Bu tipte basit aplikasyonlar ile ince ayarlarınızı, zamanlamanızı, CTR ve diğer ölçümleri analiz edebilirsiniz.

5) Kısa ve açıklayıcı konu başlıkları seçin

Gönderilen epostaların %30’unun sadece başlık dikkate alınarak açıldığını biliyor muydunuz? Bu yüzden iletilerinizin daha ilgi çekici olması için olabildiğince kısa ama direk sağlanacak faydanın altı çizilen konu başlıkları seçmeniz gerekiyor. Bir merak yaratmalısınız ki iletiniz açılsın ve incelensin. Doğru başlığın ne olduğunu yine deneme yanılmalarla ve gönderi raporlarınızı analiz ederek bulabilirsiniz.

6) CTA (Call-to-action) yönlendirmesiyle iletişiminizi destekleyin

İletilerinizi hedef kitlenizi teşvik edici, eyleme geçmeye özendirici argümanlar ile destekleyin.

Örnek olarak gönderdiğiniz iletilerde kendi web sitenizden yapılacak rezervasyonlar için indirim kuponları, farklı etkinliklerinize davetiyeler veya otel içi ücretli hizmetlerinizden avantajlar kapsamında faydalanabilecekleri promosyonlar sunulabilir.

Emin olun kişiselleştirerek isme göndereceğiniz dostane içerikli mesajlar, sunacağınız bu tipte fırsatlar ile de desteklenince size geri dönüşleri de artıracaktır.

E-posta pazarlaması otelinizin en önemli pazarlama stratejilerinden biri olmalıdır. Unutmayın; doğru içerikle göndereceğiniz her e-posta, misafirinizle olan ilişkinizi bir parça daha geliştirecektir. Bu tipte iletişimler misafirlerinize verdiğiniz değeri pekiştirecek, anlaşılmasını sağlayacak ve bir sonraki konaklaması için tercihini sizden yana kullanma ihtimalini güçlendirecektir.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone

Leave a Reply